در شرایط اقتصادی حال حاضر ایران که هر روز قیمت خودرو افزایش می‌یابد، تعویض خودرو با مدل‌های گران‌قیمت امکان‌پذیر نیست. چه بسا باید بر مبنای ضرب‌المثل «پای مرغت را ببند، همسایه‌ات را نکن» رفتار کرد و همین خودروهای موجود را دو دستی چسبید و حفظ کرد؛ اما حفظ امنیت خودرو به‌خصوص برای کسانی که پارکینگ ندارند، دشوار است؛ ازاین‌رو نیاز به گیر احساس می‌شود. به قول یکی از نصاب‌های گیر، ها هم ترجیح می‌دهند اول سراغ اتومبیلی بروند که گیر ندارد. پس انتخاب یک گیر مناسب برای خودرو تا حد زیادی امنیت آن را افزایش می‌دهد.

گیر اتومبیل وسیله‌ای الکترونیکی است که روی اتومبیل نصب می‌شود و از طریق ریموت کنترل، یا در بعضی موارد از طریق پیامک یا تماس تلفنی با تلفن همراه مالک اتومبیل، قابل کنترل است.

مزایای استفاده از گیر

  1. جلوگیری از سرقت اتومبیل
  2. جلوگیری از سرقت لوازم و تجهیزات اتومبیل
  3. کنترل و فعال و غیرفعال کردن خودرو و یا تجهیزات آن بدون حضور راننده
  4. پیدا کردن سریع ماشین توسط علائم هشداردهنده گیر
  5. حفاظت از سرقت اشیای داخل خودرو
  6. باز و بسته کردن سریع خودرو بدون استفاده از سوئیچ

بخش‌های گیر

  1. حسگرهای مختلف: شامل حسگر ضربه، حسگر روی درها، حسگر سوئیچ اتومبیل و حسگر حرکت اتومبیل

– حسگر روی درها: اگر کسی بخواهد درهای خودرو یا کاپوت جلو و عقب را باز کند، مغز گیر فعال می‌شود و آژیر را به صدا در می‌آورد.

حسگر ضربه:

اگر کسی به ماشین شما ضربه بزند یا بخواهد آن را هل دهد، یکسری علائم به مرکز کنترل فرستاده می‌شود و بسته به شدت ضربه، آژیر مخصوص را به صدا در می‌آورد.

حسگر تغییر فشار:

حسگری که برای شکسته شدن پنجره‌ها به‌کار می‌رود. هرگاه شیشه خودرو شکسته شود، هوای بیرون به داخل می‌آید و فشار هوای داخل تغییر می‌کند. این تغییر فشار موجب می‌شود حسگر تغییر فشار یک سیگنال به مغز سیستم گیر بفرستد و آژیر خطر به صدا درآید.

حسگر حرکت:

حسگری روی برخی خودروها نصب شده است که هنگام حرکت یا کج شدن اتومبیل صدای آژیرشان در می‌آید.

  1. یک آژیر که صداهای مختلف را پخش می‌کند.
  2. گیرنده رادیوئی که قادر است امواج کنترل از راه دور را دریافت و به آن عمل کند.
  3. باطری کمکی تا اگر باطری اصلی از کار افتاد، برق سیستم را تامین کند.
  4. مغز سیستم گیر که در اصل یک کامپیوتر کوچک است و وظیفه قفل سوئیچ و چرخ‌ها و فعال کردن سیستم‌های هشداردهنده (آژیر) را بر عهده دارد.

انواع گیر خودرو

1. گیر ساده:

گیر ساده

خودرویی که مجهز به گیر ساده است وقتی ضربه می‌خورد، آژیر می‌کشد و آژیرش هم یا ساده است یا ملودیک. ایراد این گیرها این است که شما متوجه نمی‌شوید این صدای گیر ماشین خودتان است یا ماشین همسایه. ضمن اینکه اگر صدای آژیر را از دور بشنوید تا نروید و با چشم‌های خودتان نبینید متوجه نمی‌شوید صدای گیر به خاطر پریدن یک گنجشک روی سقف ماشین درآمده یا سارقان در اتومبیل را باز کرده‌اند. جنس سیم گیرهای ساده ایرانی، ضعیف است و ریموت کنترل‌شان هم ظاهر جالبی ندارد.

2. گیر سیم‌کارت‌خور:

گیر سیمکارت خور

این گیر در صورتی که سارق به ماشین شما آسیب بزند به گوشی همراه‌تان زنگ می‌زند و شما را باخبر می‌کند. همچنین شما می‌توانید از طریق تماس با موبایل در صورتی که کلید ماشین داخل اتومبیل جا مانده باشد، در ماشین را باز کنید یا ببندید.

امکانات این نوع گیر عبارت است از:

– امکان روشن کردن خودرو از راه دور

– امکان خاموش کردن خودرو از راه دور

– امکان تعریف حداکثر سرعت برای خودرو

– نمایش موقعیت لحظه‌ای خودرو

3. گیر تصویری:

گیر تصویری

ریموت این گیرها مانیتوری دارد که حداقل یک کیلومتر بُرد دارد. نحوه کار ریموت این نوع گیرهم به این شکل است که اگر ماشین شما ضربه بخورد، روی مانیتور ریموت علامت یک چکش نشان داده می‌شود یا اگر کسی کاپوت ماشین را بالا بزند تصویر آن را نمایش می‌دهد یا اگر در ماشین شما باز شود روی مانیتور باز شدن در یک اتومبیل نمایش داده می‌شود. دیگر مزایای این گیرها عبارتند از:

– وقتی شما نزدیک ماشین می‌شوید در خودرو به صورت اتوماتیک باز می‌شود.

– وقتی شما از خودرو دور می‌شوید، در خودرو بسته می‌شود.

– می‌توانید از راه دور با این گیرها استارت بزنید.

– با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید وقتی در خانه نشسته‌اید، بخاری اتومبیل را روشن کنید.

– این ریموت‌ها در صورتی که باتری ماشین ضعیف شود یا درجه حرارت ماشین در اثر آتش‌سوزی بالا برود، آژیر می‌کشند.

– این نوع گیر قفل کودک دارد و حین حرکت به محض رسیدن به اولین دست‌انداز درهای اتومبیل را به‌ طور اتوماتیک قفل می‌کند. بعضی از گیرهای تصویری برچسبی دارند که به شیشه ماشین می‌چسبانید و در صورتی که ریموت را جایی فراموش کنید، براساس کدی که قبلا به گیر داده‌اید با زدن چند ضربه به این برچسب در ماشین باز می‌شود.

4. ‌‌گیر‌‌ ماهواره‌‌ای:

گیر ماهواره ای

گیر ماهواره‌ای که با نام‌های دیگری همچون ردیاب ماشین، ردیاب ماهواره‌ای، ردیاب ماهواره‌ای خودرو و… شناخته می‌شود، گیری است که به وسیله ماهواره‌های جی‌پی‌اس کنترل می‌شود. این وسیله درواقع یک ماژول سخت‌افزاری است که روی خودرو نصب می‌شود و آن را ضد سرقت می‌کند. علاوه بر آن امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. این گیرها با حجم بسیار کوچکی که دارند در خودرو‌‌‌ به ‌طور مخفیانه نصب می‌‌شوند تا با توجه به تنظیمات درخواستی صاحب خودرو در داخل اپلیکیشن نصب‌شده روی تلفن‌ همراه، وی را از روشن شدن، ضربه، باز شدن در خودرو، حرکت و سرعت غیرمجاز مطلع کنند. این گیرها به یک باتری داخلی مجهز هستند و می‌‌‌توانند حتی زمانی که از برق خودرو قطع شوند تا چندین ساعت مکان خودرو را از طریق سیگنال‌‌‌های ماهواره‌‌ای و جی‌پی‌اس به صاحب خودرو ارسال کنند. رد‌‌یاب GPS به وسیله‌ ماهواره‌‌ها‌‌یی که اطراف زمین قرار دارند مکان خودرو را روی نقشه نمایش می‌‌دهد.

تدوین : گروه تولید مجتوای جی پی اس خودرو

https://gpskhodro.com


bestnews گیر ,خودرو ,ماشین ,اتومبیل ,می‌شود ,حسگر ,تغییر فشار ,کردن خودرو ,گیر ساده ,متوجه نمی‌شوید ,صدای گیر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آهن آلات جناح گستر سایت تخصصی کمپانی سونی فروشگاه فایل های دانشجویی